مقالات

دستگاه دفع مار و مارمولک | دستگاه میله ای دفع مار و مارمولک

دستگاه دفع مار و مارمولک

دستگاه دفع مار و مارمولک | دستگاه میله ای دفع مار و مارمولک برای فراری دادن این موجودات از محیط زندگی و کار شما می باشد. این دستگاه به صورت التراسونیک عمل می کند. یعنی امواجی تولید می کند که در محدوده ی شنوایی انسان نیستند. اما برای مار و مارمولک آزاردهنده می باشند. در حال حاضر مدل های مختلفی از دستگاه دفع مار و مارمولک در بازار وجود دارند. برخی از آنها، علاوه بر ارتعاشات صوتی، لرزه هایی ایجاد می کنند و به این صورت، مار و مارمولک را می ترسانند.
گاهی اوقات مار و مارمولک وارد محیط زندگی و کار انسان می شوند. این امر اصلا خوشایند نیست. برخی از مارها سمی هستند و می توانند مردم را نیش بزنند. این امر باعث می شود تا مردم از مارها دوری کنند. بعضی از مارمولک ها هم عوامل بیماریزا را منتقل می کنند. بر اساس مطالعات، حداقل 50% خزندگان و مارمولک ها، سالمونلا را حمل می کنند. ضمن اینکه دفعیات آنها حاوی باکتری می باشند.

دستگاه دفع مار و مارمولک | دستگاه دفع مار | دستگاه دورکننده مار

مزایای دستگاه دفع مار و مارمولک

– جلوگیری از انتقال بیماری و آلودگی به محیط زندگی
– بی خطر بودن دستگاه برای انسان، حیوانات خانگی، سالمندان، کودکان و زنان باردار
– عدم نیاز به کشتن موجودات موذی
– تاثیرگذاری روی طیف وسیعی از حشرات و موجودات موذی
– عدم تداخل با سایر دستگاه ها و تجهیزات برقی یا الکترونیکی

محل نصب دستگاه دفع مار و مارمولک

دستگاه دفع مار و مارمولک را می توان در منازل ، باغ ها، رستوران ها، استخرها، انبارها، مکان های ورزشی،کارخانه ها، فرودگاه ها و … نصب کرد.

روش نصب دستگاه دفع مار و مارمولک | دستگاه میله ای دفع مار و مارمولک

یکی از مدل های دستگاه دفع مار و مارمولک به شکل میله ای است. این دستگاه می تواند دایره ای به شعاع 18 متر را پوشش دهد. برای نصب این دستگاه، ابتدا درب سبز رنگ آن را خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخانند. با این کار درب دستگاه باز می شود. خشاب باتری را از داخل دستگاه خارج کرده و 4 عدد باتری 1.5 ولت در آن قرار می دهند. دوباره خشاب را در جای خود می گذارند و درب دستگاه را می بندند. خاک باغچه و یا مزرعه را کنده و دستگاه دفع مار و مارمولک را داخل خاک قرار می دهند. زاویه قرارگیری دستگاه نسبت به سطح زمین، 30 درجه باید باشد. 5/1دستگاه را طوری در خاک قرار می دهند که درب آن به سمت بالا باشد. سپس در اطراف دستگاه، خاک می ریزند.

دستگاه دفع مار و مارمولک | دستگاه میله ای دفع مار و مارمولک | دستگاه دفع مارمولک | دستگاه دور کننده مار و مارمولک

عملکرد دستگاه دفع مار و مارمولک | دستگاه میله ای دفع مار و مارمولک

دستگاه فراری دهنده مار و مارمولک به صورت شبانه روزی عمل می کند. برای مشاهده ی تاثیر آن باید 3-2 هفته صبر کنید. لازم است تا باتری های دستگاه را هر 5-4 ماه یکبار تعویض نمایید. برای جلوگیری از سرقت دستگاه، سطح آن را به وسیله ی پوشش گیاهی و … بپوشانید. این کار باعث می شود تا نور خورشید آسیبی به دستگاه وارد نکند.

قیمت دستگاه دفع مار و مارمولک

قیمت دستگاه دفع مار و مارمولک به فاکتورهای مختلفی مانند جنس، برند دستگاه، کشور تولید کننده، قیمت ارز، فناوری به کار رفته در آن و … بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دوازده =