مقالات

راهکارهایی برای فراری دادن موش و سوسک

راهکارهایی برای فراری دادن موش و سوسک

راهکارهایی برای فراری دادن موش و سوسک ، وجود حشرات و موجودات موذی مانند سوسک و موش برای همه ی افراد آزار دهنده است. این موجودات، به مکان هایی که مواد غذایی وجود دارد، می روند و به این ترتیب علاوه بر آلودگی، بسیاری از ویروس ها و عوامل بیماری زا را منتقل می کنند. مشاهده ی سوسک و موش در فضای منزل یا محیط کار اصلا خوشایند نیست. اگر این موجودات در مکان هایی مانند رستوران، فست فود، کافه، قنادی، نانوایی و … دیده شوند، باعث آلودگی محیط و کاهش تعداد مشتری ها می شوند. از طرف دیگر، زمانی که غذای کافی وجود داشته باشد، این موجودات شروع به تولیدمثل می کنند. به این ترتیب، بعد از مدت کوتاهی، تعداد سوسک و موش در محیط چندین برابر می شود.

سوسک ها و سوسری ها، موجودات چندش آوری هستند که در تاریکی شب فعالیت می کنند. آنها برای پیدا کردن غذا به آشپزخانه، ظروف زباله، انبارهای مواد غذایی و فاضلاب می روند. سوسک ها از همه چیز تغذیه می کنند. اما اغلب به سراغ خوراکی های شیرین، مواد نشاسته ای، محصولات گوشتی و روغن ها می روند. با این حال اگر آنها را در اطراف پنیر، چسب، چرم، بافت های کهنه گیاهی و جانوری مشاهده کردید، اصلا تعجب نکنید. این موجودات کثیف، از موی انسان و پوسته ی سر و بدن او هم تغذیه می کنند.

راهکارهایی برای فراری دادن موش و سوسک

موش هم یک جاندار موذی است که همواره به دنبال مواد غذایی می باشد. این حیوان شکمو در همه جا به دنبال غذا می گردد. برای اینکه به مواد غذایی قسمت های بالای یخچال و سطوح پیشخوان دسترسی پیدا کند، از چارچوب قسمت پشتی یخچال بالا می رود. موش ها به راحتی وارد کابینت های آشپزخانه می شوند. این جاندار کوچک برای پیدا کردن غذا 20-15 دفعه از مخفیگاه خود خارج می شود. موش ها می توانند آلودگی و بیماری را انتقال دهند. علاوه بر این، خسارت های جبران ناپذیری هم به خانه ها وارد می کنند.

مکان تجمع سوسک و موش

سوسک و موش در قسمت ورودی خانه، انبار، پارکینگ، گاراژ، کنار در و پنجره، در نزدیکی محل نصب تهویه هوا و مناطقی که تاریک و دنج هستند، پنهان می شوند. اتاق زیر شیروانی و گوشه کمد و کابینت هم محل مناسبی برای مخفی شدن این موجودات موذی است.

برای پیشگیری از ورود سوسک و موش به محیط چه باید کرد؟

سوسک ها و موش ها در محیط هایی که مواد غذایی و آلودگی وجود داشته باشد، حاضر می شوند. بنابراین برای پیشگیری از ورود سوسک و موش باید محیط اطراف خود را تمیز نگه دارید و مواد غذایی اضافه را از فضای پیرامون خود خارج کنید. علاوه بر این، کلیه درزها و شکاف ها را ببندید تا سوسک و موش نتوانند وارد منزل شوند.

راهکارهایی برای فراری دادن موش و سوسک

راهکارهایی برای فراری دادن موش و سوسک

برای دفع سوسک و موش از مواد جذب کننده و دفع کننده استفاده می کنند. در یک روش، طعمه ها و مواد غذایی مورد علاقه ی سوسک و موش را با سموم مختلف آغشته می کنند و بر سر راه این موجودات موذی قرار می دهند. آنها بعد از تغذیه از این مواد، می میرند. گاهی اوقات هم از مواد دفع کننده استفاده می کنند. وجود این مواد باعث می شود تا سوسک ها و موش ها از محل موردنظر دور شوند. برخی افراد هم از مواد طبیعی مانند اسانس نعناع، پیاز، پودر سیب زمینی پخته شده، فلفل تند، سیر، آمونیاک، برگ بو و … استفاده می کنند. در یک روش دیگر می توان از دستگاه فراری دهنده موش و سوسک استفاده کرد. این دستگاه برای دفع موش و سوسک، عقرب، رتیل، کک، ساس، راکون، کنه، مورچه، مامولک و … به کار می رود. دستگاه فراری دهنده سوسک و موش تحت لیسانس آمریکا و در کشور تایوان ساخته می شود. در انبارها و محیط های صنعتی، منازل، رستوران ها، فست فودها و … برای خلاصی از مزاحمت های جانداران موذی از این دستگاه استفاده می کنند.

ویژگی های دستگاه دفع موش و سوسک

در این دستگاه از هیچ گونه سمی استفاده نمی شود. به همین علت خطری برای انسان و محیط زیست ندارد. هنگامی که از دستگاه فراری دهنده موش و سوسک استفاده می کنید دیگر نیازی به تله و طعمه گذاری نیست. در این دستگاه برای فراری دادن موجودات موذی از ترکیب صوت و مافوق صوت استفاده می شود. اصواتی که توسط این دستگاه ایجاد می شوند، در محدوده ی شنوایی انسان نیستند. فقط موجودات موذی می توانند این صداها را بشنوند، در ساختار دستگاه فراری دهنده موش و سوسک سه بلندگوی التراسونیک وجود دارد که هر یک می تواند 135 دسی بل فشار صوتی را تولید کند. این دستگاه، برق کمی مصرف می کند و برای مدت طولانی دوام دارد. تنوع مدهای عملیاتی دستگاه باعث می شود تا سیستم شنوایی جانداران موذی با آن تطبیق پیدا نکنند. از دیگر ویژگی های دستگاه دفع موش و حشرات موذی می توان به وجود سیستم چک شنیداری برای تست دستگاه، دارا بودن آداپتور 9 ولتی، پخش صدا D3، محدوده فرکانسی قابل تنظیم و ساختار بدنه ضد زنگ و مقاوم در برابر ضربه اشاره کرد.

دستگاه فراری دهنده موش و سوسک

سخن پایانی

در حال حاضر برای از بین بردن و فراری دادن حشرات و جانوران موذی از منزل و محل کار خود می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. برخی از روش ها نیاز به زمان طولانی دارند تا تاثیر بگذارند و بعضی هم مانند سم پاشی یا طعمه مسموم باعث آلودگی محیط زیست می شوند و خطراتی برای افراد به ویژه کودکان ایجاد می کنند. یکی دیگر از روش های دور کردن حشرات و موجودات موذی، استفاده از دستگاه فراری دهنده موش و سوسک است. امواج صوتی این دستگاه علاوه بر موش و سوسک بر روی سیستم شنوایی موجودات موذی دیگری مانند کک، ساس، رتیل و … تاثیر می گذارند و آنها را از محیط فراری می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =