راهنمای سایت

مقاله آموزشی شناخت موش در محل کار و منزل

بسمه تعالی

مقاله آموزشی شناخت موش خانگی

یکی از مشکلات عمومی که امروزه در اکثر خانه ها و ساختمانها بعنوان یک آفت خانگی و ناقل بسیاری از بیماری ها و جود دارد موش خانگی است ، موجوداتی بی اختیار که در هنگام حرکت فضله هایشان در گوشه و کنار باقی میماند و تماس مواد غذائی با این فضله ها و خود موش آلودگی های سالمونلازیس(salmonella) و یا ای کولای((Ecoli را به همراه خواهد داشت

 

به علاوه خطرهای بیشماری که در اثر وجود این حیوانات سلامتی انسان را تهدید میکند وجود این موش ها میتواند به سیستم سیم کشی و عایق ساختمان نیز آسیب برساند .

موش ها دارای اندازه های مختلف هستند و جالب است بدانید که تمامی آنها دارای حرکاتی سریع و غیر قابل پیش بینی میباشند . چهار گونه از موش که بطور وسیعی وجود دارند عبارتند از : موش های وحشی (نوروژی) ، موش قهوه ای ، موش خانگی و موش های سقفی

دو گونه از موش ها که بیشتر در اطراف و داخل منازل یافت میشوند عبارتند ا ز : موش های خانگی و موش های سقفی

موش های خانگی زنده ماندن خود را وابسته به انسان میداند و باید در داخل منازل زندگی کند اما موش سقفی میتواند در حومه شهرها ، گاراژها و باغ ها نیز زندگی کند .

موش ها میتوانند به راحتی از هر دیواری بالا رفته و با فشار از هر سوراخی عبور کنند و برای اینکه اندازه دندانهای خود را حفظ کنند مجبور به جویدن هستند چرا که اگر مدتی چیزی را برای جویدن گیر نیاورند دندانهایشان شروع میکند به رشد غیر عادی و همین باعث مرگشان میشود .

موش ها بخصوص در فصل سرما به داخل خانه ها راه پیدا میکنند . لانه درست میکنند انها لانه های خود را در مکانهائی که امکان دسترسی غذا به آن نزدیک باشد بنا میکنند . معمولا از فضاهای زیر سقف کاذب و یا پشت کمد های آشپزخانه استفاده میکنند . غذای اصلی موشها غلات است اما تقریبا همه چیز خوارند و آب مورد نیاز بدن خود را از طریق رطوبت موجود در مواد غذائی تامیین میکنند .

موش ها در اندازه های مختلف از حدود 3 سانت تا 30 سانت وجود داردند

نشانه های وجود موش در محل :

موش ها عمدتا شبها فعالیت دارند وجود یکسری نشانه شما را از وجود موش مطلع میسازد اولین نشانه وجود بوی خاصی است که موش ها در قلمرو خود از خود ساطع میکنند ف از طریق فضله هائی هم که از خود به جای میگذارند میتوانید پی به وجود موش در محل ببرید متوسط تعداد فضله هائی که یک موش در 24 ساعت از خود به جای میگذارد 70 عدد است ، همچنین از طریق صدماتی که به وسایل چوبی و یا سیم کشی ها وارد میکنند میتوانید پی به وجود این حیوانات موذی در خانه و یا محل کار خود ببرید ، از دیگر نشانه های بارز وجود موش صدای جویدن و صداهائی است این حیوان از خود ساطع میکند که بخصوص در سکوت شب به راحتی شنیده میشود .

چگونه موش ها زیاد میشوند :

بین 8 الی 10 هفته طول میکشد تا یک نوزاد موش بالغ شده و توانائی بارور شدن را داشته باشد و در هر زایمان در حدود 8 الی 16 تولید میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 19 =